Parlem clar http://www.sindicalista.org/blog/parlem_clar Bloc de la secretia general de la UGT de LleidaL'AVE: Un Tren per a gent rica Els lleidatans i lleidatanes vam aplaudir enormement l'arribada del Tren d'Alta Velocitat a la ciutat. És l'infrastructura estrella d'aquest segle, la que ens ha de garantir una mobilitat segura i ràpida entre poblacions, però no tot ha estat positiu ja que l'accés a aquest tren, més conegut per la marca comercial &quot;AVE&quot;, a la pràctica no és a l'abast de tothom, com hauria de ser.<br/><p>Des de UGT considerem que els preus dels bitllets de l'AVE Lleida-Madrid són desorbitats, i més ara que s'han apujat un 8%, i fan que el seu ús habitual es restringeixi a les classes més benestants i amb més poder adquisitiu. I siguem sincers això resta oportunitats a molta gent, molts de classe treballadora, donat que la seva mobilitat es veu reduïda i acotada.</p><p>Amb el darrer increment de preus, efectiu de fa pocs dies, el viatge entre Lleida i Madrid en classe turista (la més barata) costa 59,4 euros, la qual cosa confirma que aquesta infrastructura va adreçada a persones d'alt estanding.</p><p>Cal recordar que l'AVE és un mitjà de transport públic i avui per avui és l'única manera de viatjar en tren de Lleida a Madrid, per la qual cosa els preus dels bitllets s'han d'ajustar més als sous i a les butxaques de la majoria de ciutadans i ciutadanes de Lleida.</p><p>Des del nostre sindicat considerem que una manera de resoldre aquest greuge seria la posada en marxa d'abonaments, com ja existeixen en altres línies d'alta velocitat de l'Estat espanyol (per tant no s'ha d'inventar res). Aquests abonaments creiem que per exemple haurien de prioritzar els viatgers habituals que es desplacen per motius laborals.</p><p>Amb aquests abonaments els viatges en tren per la línia de l'AVE resultarien més econòmics i segurament animarien a molta més gent a utilitzar-lo i amb més freqüència.</p><p>Des de UGT volem que l'explotació d'aquesta línia per part de Renfe sigui rendible però a la vegada ens neguem a què amb preus de bitllets tan elevats s'estigui fent un abús sobre el poder adquisitiu de la gent.</p><p>Amb els preus actuals moltes famílies amb fills i altres usuaris opten pel cotxe enlloc de l'AVE per desplaçar-se a ciutats com Saragossa o Madrid ja que els hi surt molt més econòmic. Així mai aconseguirem una mobilitat sostenible donat que el propi sistema afavoreix l'ús del vehicle privat enlloc del transport públic, en aquest cas el Tren d'Alta Velocitat.</p><p>Des de UGT animem a les diferents institucions de Lleida i a altres entitats o organitzacions de la ciutat a formar un grup de pressió fort per demanar conjuntament davant de Renfe la posada en marxa d'abonaments en la línia de l'AVE Lleida-Madrid ja que així s'abaratiria el preu del bitllet.</p><p>D'aquesta manera, el nostre sindicat, com a defensor dels interessos de la classe treballadora, dona ple suport a l'iniciativa de la Unió de Consumidors de Lleida per formar aquest front comú institucional, en el que ens agradaria que participés l'Ajuntament de Lleida, la Diputació de Lleida, els Consells Comarcals, les diferents patronals i sindicats i les diferents entitats que volguessin adherir-se.</p><p>En el cas de Catalunya, la Generalitat ja ha anunciat que per la línia d'Alta Velocitat de Lleida fins a Figueres circularan els Serveis Regionals d'Altes Prestacions, que permetran connectar via fèrria de forma ràpida i diària i amb nombroses freqüències les quatre capitals catalanes.</p><p>UGT es felicita d'aquest anunci però estarà atent a què aquests Serveis siguin accessibles a la ciutadania en general i que, per tant, els preus dels bitllets siguin raonables i que també es contemplin abonaments per incentivar i facilitar l'ús.</p><p>I és que no pot ser que l'AVE sigui una infrastructura solament per a uns quants o parlant més clar, un tren per a gent rica.</p>http://www.sindicalista.org/blog/parlem_clar/general/2007/01/30/lave_un_tren_per_a_gent_rica Tue, 30 Jan 2007 12:28:07 +0100Treballadors ben preparats i desaprofitats La crisi en què està immersa l'empresa Primayor Foods de Mollerussa ja fa massa mesos que dura i els seus 133 treballadors i treballadores ja pateixen els efectes sobre la seva salut d'aquests tipus de situacions força desagradables.<br/><p>La preocupació de la plantilla pel futur de la planta i el fet de veure que la situació s'està eternitzant sense que s'anuncïi una solució està provocant depressions, angoixes i ansietats.</p><p>UGT sempre ha estat al costat dels treballadors i treballadores de Primayor i creiem sincerament que la problemàtica d'aquest escorxador té sortida. La plantilla està molt formada i té sobrada experiència i l'empresa de conduir-se amb una bona gestió estem convençuts de què seria molt competitiva i productiva, per la qual cosa no entenem que no aflori l'interès d'empreses per quedar-se amb l'escorxador i donar-li una nova empenta.</p><p>UGT espera que, donada la importància de Primayor per l'economia de la comarca del Pla d'Urgell, en les properes setmanes es facin públics els noms d'empreses solvents, a poder ser del sector agroalimentari i amb vinculació al territori, que es comprometin a donar un nou rumb a aquesta societat.</p><p>Primayor, amb una bona gestió pot donar guanys, segur. I, per tant, cal salvar aquesta empresa i els nombrosos llocs de treball que genera.</p><p>Els treballadors i treballadores porten massa temps amb l'ai al cor i això no és just ja que tots i totes necessitem saber si cobrarem el sou per fer front a les nostres despeses diàries, familiars i personals.</p><p>El cas de Primayor ha de servir per a què no es tornin a repetir episodis d'empreses que tot i ser rendibles i competitives per una mala gestió acaben aprop del tancament.</p><p>La mala gestió d'aquest escorxador ha fet que acumuli tantísims deutes, que cap possible comprador vol assumir-los.</p><p>De totes maneres, si Administració, sindicats i empresaris fem pinya podem trobar una solució i garantir feina digna i estable i sou als 133 companys i companyes que fa mesos que ja arroseguen un malson.</p><p>UGT des del primer moment s'ha compromès a lluitar per la continuïtat d'aquests més de 100 llocs de treball i arribarem allà on faci falta per aconseguir-ho.</p><p />http://www.sindicalista.org/blog/parlem_clar/general/2007/01/26/treballadors_ben_preparats_i_desaprofitats Fri, 26 Jan 2007 12:21:24 +0100El nou tarannà de la consellera <p align="justify"><span lang="CA" style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: "Times New Roman"; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: CA; mso-fareast-language: ES; mso-bidi-language: AR-SA""">Aquesta setmana, en concret dimecres, va visitar la seu de UGT a Lleida la consellera de Treball de la Generalitat, Mar Serna. Era la primera vegada que una consellera estava a les nostres dependències i vam aprofitar l’ocasió per fer una petita reunió i així poder-li transmetre les inquietuds sindicals i les necessitats del territori.</span></p><br/><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" align="justify"><span lang="CA">Vam parlar de temes molt importants i preocupants com per exemple els accidents laborals i també de la formació de les noves generacions. Pel que fa a aquest últim aspecte, des de UGT li vam dir que apostem per una bona Formació Professional, que tingui un perfil de formació adient al territori<span style="mso-spacerun: yes"> </span>i que tingui en compte les perspectives de futur. No podem fer formació “a la torera” i encara que el saber no ocupa lloc no podem perdre la rendibilitat de la mateixa.<p /></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" align="justify"><span lang="CA">Hem de parlar clar del futur.<p /></span></p>http://www.sindicalista.org/blog/parlem_clar/general/2007/01/19/el_nou_taranna_de_la_consellera Fri, 19 Jan 2007 11:11:20 +0100Enhorabona! Si pot llegir aquest missatge és perquè el procés de registre s'ha realitzat correctament. Benvingut a la Catosfera. Esperem que sigui productiu.<br/>http://www.sindicalista.org/blog/parlem_clar/general/2007/01/15/welcome Mon, 15 Jan 2007 16:44:15 +0100