ComunicaciUGT http://www.sindicalista.org/blog/comunicacio_ugt La UGT de Catalunya amplia la seva representació a Endesa <p align="center" class="subcap"><b><span class="548111310-06022007">La reducció de delegats a l'empresa afecta a CCOO, que en perd 12, mentre que la UGT de Catalunya manté els 56 delegats de fa quatre anys i augmenta en un 3% la seva representació</span> </b></p> <p class="text"><br /><span class="548111310-06022007">Ahir es van celebrar eleccions sindicals a Endesa i els 2.713 treballadors i treballadores a Catalunya van escollir els seus representants. Dels 148 delegats i delegades que s'han escollit, la UGT de Catalunya n'ha obtingut 56 (el 37,83% de la representació), i CCOO ha obtingut 92 delegats (el 62,16%). Això significa que CCOO ha perdut 12 delegats respecte a les eleccions del 2003, el que suposa una pèrdua de representació de gairebé el 3%, i que ara ha guanyat el nostre sindicat. A les eleccions de fa quatre anys, amb 160 delegats i delegades en joc, CCOO havia aconseguit 104 i la UGT de Catalunya, 56.</span></p><br/>http://www.sindicalista.org/blog/comunicacio_ugt/notes_de_premsa/2007/02/06/la_ugt_de_catalunya_amplia_la_seva_representacio_a_endesa Tue, 06 Feb 2007 11:46:15 +0100La UGT de Catalunya revalida la majoria absoluta a BCNETA, el serve de neteja i recollida d'escombraries de la ciutat de Barcelona <p class="text"><span class="025294315-02022007">La UGT de Catalunya ha revalidat la majoria absoluta a BCNeta, el servei de neteja pública i de recollida d'escombraries de la ciutat de Barcelona. Avui s'ha tancat el procés d'eleccions sindicals a les tres empreses que ofereixen aquest servei, Foment de Construccions i Contrates (FCC), Cespa i Urbaser, amb un resultat de <strong>90 delegats de la UGT de Catalunya i 18 de CCOO</strong>.</span></p> <p class="text"><span class="025294315-02022007">De nou, els 2.500 treballadors i treballadores de BCNeta han recolzat l'acció sindical coherent i responsable del sindicat majoritari.</span></p><br/>http://www.sindicalista.org/blog/comunicacio_ugt/notes_de_premsa/2007/02/05/la_ugt_de_catalunya_revalida_la_majoria_absoluta_a_bcneta_el_serve_de_neteja_i_recollida_descombraries_de_la_ciutat_de_barcelona Mon, 05 Feb 2007 12:26:22 +0100La UGT de Catalunya denuncia l'alt índex de sinistralitat laboral al nostre país, amb 202 morts l'any passat <p class="subcap" align="center"><strong>E<span class="440332311-02022007">l nostre sindicat reivindica la creació del Delegat de Prevenció territorial o sectorial, per vetllar per la seguretat laboral a empreses petites i sense representació sindical</span></strong></p><span class="440332311-02022007"><p class="text"><br />La UGT de Catalunya vol denunciar l'alt índex de sinistralitat laboral que pateixen els treballadors i les treballadores del nostre país. Segons les dades oficial publicades avui, <strong>l'any passat es van produir 324.894 accidents, un 1,86% més que l'any anterior</strong>. Els sinistres al lloc de feina van augmentar un 1,57%, mentre que els accidents <em>in itinere</em>, és a dir, en els trajectes cap a la feina, tornant-ne o durant el transcurs de la jornada laboral, van augmentar un 6,72%.</p><p class="text"><span class="440332311-02022007"><strong>L'augment més dramàtic, però, s'ha produït en els accidents mortals</strong>. Les morts al lloc de feina han augmentat un 40,2%, amb un total de <strong>143 morts</strong>: 3 a l'agricultura, 37 a la construcció, 34 a la indústria i 69 al sector serveis. Pel que fa a les morts <em>in itinere</em>, en el darrer any <strong>s'han produït 59</strong>, el que suposa un augment del 13,46%.</span></p><p class="text"><span class="440332311-02022007">Davant d'aquestes dades, la UGT de Catalunya exigeix:</span></p><ul><li><div class="text"><span class="440332311-02022007">Que l'Administració apliqui amb fermesa les mesures necessàries per <strong>fer complir la normativa de prevenció de riscos laborals</strong>.</span></div></li><li><div class="text"><span class="440332311-02022007">Que l'Administració posi en marxa <strong>campanyes de sensibilització i conscienciació per tal de crear la cultura preventiva que encara manca al nostre país</strong>. En aquest sentit, demanen als responsables polítics que agilitzin la informació de les dades de sinistralitat laboral i que aquestes es facin públiques setmanalment, tal i com es fa amb altres sectors, com per exemple la sinistralitat a la carretera. Actualment, les dades de sinistralitat laboral es coneixen amb dos mesos de retard.</span></div></li><li><div class="text"><span class="440332311-02022007">Pel que respecte als <strong>accidents <em>in itinere</em></strong>, el nostre sindicat considera imprescindible <strong>una millora de les infraestructures viàries i, sobretot, de l'accessibilitat als polígons industrials</strong>. La manca de transport públic que arribi a molts llocs de feina està provocant la mort de molts treballadors i treballadores que han de fer cada dia trajectes llargs en vehicles privats.</span></div></li><li><div class="text"><span class="440332311-02022007">A més, <strong>la UGT de Catalunya torna a reivindicar la creació dels delegats de prevenció territorials i sectorials</strong>. A les grans empreses, els Comitès d'Empresa ja incorporen el delegat de prevenció de riscos laborals, però a les empreses petites, moltes sense sindicació (sobretot a les de menys de 6 treballadors, on no és possible la representació sindical), és necessària una figura sindical que visiti diferents empreses (ja siguin les d'un mateix territori o les d'un mateix sector) per assessorar tant els treballadors com els empresaris i vetllar per la seguretat de la plantilla.</span></div></li></ul></span><br/>http://www.sindicalista.org/blog/comunicacio_ugt/notes_de_premsa/2007/02/02/la_ugt_de_catalunya_denuncia_lalt_index_de_sinistralitat_laboral_al_nostre_pais_amb_202_morts_lany_passat Fri, 02 Feb 2007 14:57:15 +0100La CTAC-UGT veu mancances en el nou decret que regularà la pràctica de les teràpies naturals a Catalunya <p class="subcap" align="center"><span class="109380710-02022007"><strong>TOT I AIXÍ, VEU EL DECRET COM UN PAS ENDAVANT EN LA PROTECCIÓ TANT DELS USUARIS COM DELS PROFESSIONALS</strong></span> </p><p class="text"><span class="109380710-02022007">La <strong>Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya (CTAC-UGT de Catalunya)</strong> es mostra satisfeta per l'aprovació del decret que regularà l'exercici de les teràpies naturals al nostre país</span>.<span class="109380710-02022007"> Amb aquest decret, la CTAC entén que es normalitza una activitat consentida des de fa anys, oferint una cobertura jurídica i proteccionista per tots aquells ciutadans que, lliurament, opten per les medicines alternatives. A més, el decret dignifica a tots aquells professionals que, des de fa temps, apliquen les teràpies naturals, evitant qualsevol tipus d'intrusisme. És a dir, <strong>en definitiva el nou decret protegirà tant als usuaris com als professionals de les teràpies naturals</strong>. </span></p><p class="text"><span class="109380710-02022007"><strong>Tot i així, la CTAC-UGT de Catalunya veu certes mancances i aspectes a millorar en aquest primer pas cap a la regulació definitiva de l'exercici de les teràpies naturals</strong>:</span></p><ul><li><div class="text"><span class="109380710-02022007">En primer lloc, la <strong>CTAC-UGT de Catalunya no comparteix la composició de la Comissió Assessora per a la Regulació de les Teràpies Naturals</strong>. Creiem que aquesta comissió no es representativa de cadascuna de les especialitats de les teràpies naturlas que han de ser objecte de la regulació del sector i que, per tant, aquests no se senten representades.</span></div></li><li><div class="text"><span class="109380710-02022007">A més, la CTAC-UGT <strong>tampoc està d'acord en què aquesta comissió estigui integrada per vocals representants del Consell de Col·legis de Metges de Catalunya, el Consell de Col·legis de Diplomats d'Infermeria de Catalunya, Col·legis de Fisioterapeutes de Catalunya i el Consell de Famacèutics de Catalunya</strong>, ja que la professió que ha de regular el present decret queda al marge de la medicina convencional i al marge de les unitats assistencials de teràpies no convencionals dels centres sanitaris.</span></div></li><li><div class="text"><span class="109380710-02022007">La CTAC-UGT destaca que <strong>aquest decret és una norma de mínims</strong>, que ha de ser desenvolupada, ampliada i que ha de ser el punt de partida d'una normativa estatal que afecti tots els professionals de l'Estat. Així es podria regular la pràctica de les teràpies naturals amb un títol professional. </span></div></li><li><div class="text"><span class="109380710-02022007">La CTAC-UGT també posa de manifest que <strong>el decret no regula la totalitat de les teràpies naturals</strong> i que, en l'actualitat, moltes queden fora de la present regulació. Entenem que totes les teràpies tenen dret a ser regulades.</span></div></li><li><div class="text"><span class="109380710-02022007">El decret determina que els continguts en ciències de la salut dels practicants en teràpies naturals seran impartits per professionals amb llicenciatures o diplomatures sanitàries. La CTAC-UGT de Catalunya reivindica que <strong>aquesta matèria hauria de poder ser impartida per part dels mateixos practicants en teràpies naturals acreditats</strong>, ja que, d'una banda, l'enfocament que aquests podrien emprar seria diferent a l'ofert en les facultats de medicina i, per l'altra, com serà el mateix practicant qui rebrà aquesta formació i serà acreditat per ella, hauria d'estar facultat per poder impartir allò que li han ensenyat.</span></div></li></ul><br/>http://www.sindicalista.org/blog/comunicacio_ugt/notes_de_premsa/2007/02/02/la_ctac-ugt_veu_mancances_en_el_nou_decret_que_regulara_la_practica_de_les_terapies_naturals_a_catalunya Fri, 02 Feb 2007 14:47:00 +0100La UGT de Catalunya alerta de la mala qualitat del treball femení en el mercat laboral català <p class="subcap" align="center"><strong><span class="937513110-02022007">MENTRE L'ATUR MASCULÍ </span><span class="937513110-02022007">HA BAIXAT EN 6.959 PERSONES DES DE GENER DE 2006, EL FEMENÍ NOMÉS HO HA FET EN 1.597</span></strong></p><p class="text"><span class="937513110-02022007">Tot i que l'atur només ha pujat en 599 persones durant el mes de gener, situant-se com el millor gener històric, també cal remarcar que és el quart més consecutiu en què l'atur puja a Catalunya</span>.</p><p class="text"><span class="937513110-02022007">Les dades tornen a treure a la llum la precarietat <span class="875412411-02022007">laboral a què es veu sotmès el </span>col·lectiu femení. <strong>Al gener de 2007 l'atur femení ha pujat en 2.051 persones respecte el mes passat, mentre que en el cas dels homes hi trobem 1.452 desocupats <span class="875412411-02022007">menys</span></strong>. Una tendència que també es pot comprovar en les dades interanuals: l'atur masculí ha baixat en 6.959 persones des de gener de 2006, mentre que el femení només ho ha fet en 1.597 persones. </span></p><p class="text"><span class="937513110-02022007"><font size="2"><font face="Arial"><font size="3">Aquestes</font> <font size="3">xifres <strong>no ens permet<span class="875412411-02022007">en</span> parlar positivament del nostre mercat de treball</strong>, un mercat que, d'altra banda, <strong>només aprofita moments estacionals com el Nadal per generar més llocs de treball, però de baixa qualitat</strong>. Només és en aquest moment que el mercat s'obre per oferir una entrada laboral a les dones, augmentat la precarietat del col·lectiu. Això ens dóna la radiografia d'un mercat laboral que depén en gran mesura dels cicles de creació i destrucció de llocs de treball. Especialment remarcable és la <strong>gran dependència que tenim del sector de la construcció</strong>, que en aquest mes és l'únic que presenta números positius (l'atur en aquest sector ha disminuït en el mes de gener en 855 persones, un 3,6%). I el <strong>mes de gener també ens deixa la ressaca de la temporalitat dels contractes de Nadal</strong>. Un cop finalitzada aquesta campanya, l'atur<span class="875412411-02022007"> en el sector</span> ha augmentat en un 1,6%, demostrant la poca qualitat i estabilitat dels llocs creats als últims mesos de l'any passat. </font></font></font></span></p><p class="text"><span class="937513110-02022007"><font face="Arial">Per aquestes raons, tot i que la reforma laboral ha aconseguit fer créixer de forma radical la contractació indefinida (que ja ha superat el 20%), <strong>la UGT de Catalunya alerta que el mercat laboral català continua tenint un model de contractació de poca qualitat per a una bona part dels seus treballadors i treballadores i exigeix al Govern el desenvolupament de polítiques de treball que no ens facin dependre d'un mercat laboral marcat per l'estacionalitat i la temporalitat</strong>.</font></span></p><br/>http://www.sindicalista.org/blog/comunicacio_ugt/notes_de_premsa/2007/02/02/la_ugt_de_catalunya_alerta_de_la_mala_qualitat_del_treball_femeni_en_el_mercat_laboral_catala Fri, 02 Feb 2007 13:14:06 +0100