Comunicació UGT

04 Mai, 2007

La inspecció insta El Corte Ingles a posar fi a la discriminació sindical d'una delegada de la UGT

Notes de premsa — Enviat per premsaugt @ 08:12
L'empresa té 7 dies per regular la situació laboral de la delegada

Després de la reunió celebrada avui entre la Inspecció de Treball, representants d'El Corte Inglés i el secretari general de la Federació de Comerç, Hosteleria i Joc de la UGT de Catalunya, Òscar López -convocada per la Inspecció arran de les diferents denúncies interposades pel sindicat per la vulneració de la llibertat sindical i dels drets dels treballadors i de les treballadores dels magatzems- la Inspecció de Treball ha exigit avui a El Corte Inglés que posi punt i final a la situació de discriminació sindical que viu una delegada de la UGT de Catalunya.

Tal i com ha denunciat el nostre sindicat, aquesta treballadora del centre de Plaça de Catalunya va ser canviada de departament (del departament de Territorio Vaquero al d'oportunitats, un departament on s'aplica habitualment un sistema de rotació de personal), veient mermades les seves possibilitats econòmiques, ja que es tracta d'un departament on hi ha moltes menys possibilitats que al de Territorio Vaquero d'aconseguir increments salarials gràcies a les comissions.

La Inspecció de Treball exigeix a El Corte Inglés que en un termini de 7 dies reguli la situació laboral d'aquesta delegada, entenent que la solució passa per incorporar de nou la treballadora en el seu anterior departament i incorporar-la en el sistema de rotació que existeix a l'empresa.

En la reunió mantiguda avui, la Inspecció de Treball també ha volgut tractar dues de les moltes denúncies més interposades pel nostre sindicat. En primer lloc, la denúncia referent a l'incompliment del conveni col·lectiu de Grans Magatzems. Segons recull el conveni, els treballadors i les treballadores de l'empresa han de disposar del seu calendari laboral en el primer trimestre de l'any, i ha d'incloure els diumenges i festius d'obertura comercial en què el personal està obligat a treballar. El conveni, però, redueix aquests dies a un 70% dels dies d'obertura autoritzada. És a dir, que si a Catalunya es permet l'obertura de 8 festius l'any, l'empleat no pot treballar-ne més de 6. No obstant això, El Corte Inglés, sense informar als representants dels treballadors, va fer treballar en diumenges i festius a empleats que tenen contracte de dilluns a dissabte d'obertura comercial durant el mes de desembre de 2006 i de gener de 2007. La Inspecció de Treball ha sol·licitat a El Corte Inglés que lliuri la documentació pertinent el proper 11 de maig per poder justificar aquestes irregularitats.

D'altra banda, la Inspecció de Treball també ha demanat a El Corte Inglés que presenti també el proper 11 de maig tota la documentació de què disposi sobre el cas d'una treballadora que va ser víctima d'assetjament laboral per part d'un cap de personal. En concret, el 26 de gener, mentre la treballadora es trobava al seu lloc de treball, l'acusat va acostar-se-li i la va cridar i insultar anomenant-la "guarra" i proferint frases de l'estil "tens l'encefalograma pla". Aquest cap ja ha estat condemnat pel jutjat d'Instrucció per una falta d'insults.

A més de presentar la denúncia als jutjats, la treballadora també va denunciar els fets davant de la Inspecció de Treball exigint que El Corte Inglés assumís la seva responsabilitat com a part coneixedora del continu assetjament laboral que havia patit. Ara, la Inspecció de Treball ha exigit El Corte Inglés que presenti la documentació pertinent.