Comunicació UGT

22 Mar, 2007

La UGT de Catalunya torna a denunciar El Corte Inglés, aquest cop per no facilitar la informació requerida

Notes de premsa — Enviat per premsaugt @ 10:23

L'empresa es nega a facilitar la informació sol·licitada per la secció sindical de la UGT en el centre de la Diagonal

La secció sindical de la UGT de Catalunya a El Corte Inglés de Diagonal ha denunciat davant de la Inspecció de Treball l'empresa per negar-li la informació requerida. Entre les informacions sol·licitades pels representants del sindicat en el centre i que la direcció no ha volgut facilitar es troben:

• Excés de jornada (el conveni col·lectiu estableix l'obligació del seu lliurament).
  • Calendari laboral (el conveni col·lectiu estableix l'obligació del seu lliurament).
  • Recuperació de festius (forma en què els treballadors recuperen els diumenges i festius que s'estableixen com a jornada laboral).
  • Obres (conèixer la situació de les obres que es realitzen en el centre).
  • Canvis de departament primera planta (conèixer els motius dels canvis de departament que s'han produït en aquesta planta).
  • Paqueteria de personal (informació).
  • Escrit normes internes primera planta (conèixer el document que es lliura per signar als treballadors i les treballadores i saber quin és l'objectiu).
  • Abonaments: criteri i normativa (conèixer la normativa reguladora davant de les diferents interpretacions que s'estan realitzant).
  • Uniformitat (sol·licitar el dret a escollir pantalons o faldilla, tal i com es va expressar en la comissió permanent el 19 de juliol de 2006).
La no facilitació d'aquestes informacions, a què com a sindicat representatiu i amb representació en el centre tenim dret, vulneren la Llei Orgànica de la Llibertat Sindical.
Amb aquesta actitud l'empresa torna a demostrar una vegada més l'intent d'El Corte Inglés de limitar la capacitat i els drets d'acció sindical de les organtizaciones democràtiques dins dels seus centres de treball.