Comunicació UGT

19 Mar, 2007

La UGT denunciarà el Corte Inglés pel seu intent de limitar les capacitats dels seus delegats sindicals

Notes de premsa — Enviat per premsaugt @ 18:59

La secció sindical de la UGT de Catalunya al centre El Corte Inglés de Plaça Catalunya (Barcelona) denunciarà la direcció de l'empresa per atacar la llibertat sindical dels seus delegats i delegades.

En la darrera reunió del comitè d'empresa del centre de Plaça Catalunya, els delegats de la UGT de Catalunya i de la CONC van decidir aixecar-se de la taula i marxar de la reunió com a protesta per l'atropellament que pretenia dur a terme la representació dels sindicats de l'empresa. La majoria del comitè, formada pels membres dels comitès corporativistes, pretenia que davant la presència de la UGT de Catalunya i de la CONC se sotmetés a votació una modificació del reglament de funcionament del propi Comitè d'Empresa, eliminant del mateix les referències a la participació dels delegats sindicals i prohibint la seva participació a la Comissió Permanent del comitè.

Per a la UGT de Catalunya, aquesta proposta deixa clares les intencions del sindicat d'empresa que l'ha feta. Al nostre sindicat li sembla una manca de respecte i de defensa de les llibertats sindicals proposar la limitació de la participació i de les funcions dels delegats sindicals, que són en definitiva els representants del sindicat davant de l'empresa. D'aquesta manera, el sindicat que va proposar aquesta iniciativa demostra que només defensa uns interessos i no precisament els dels treballadors i les treballadores.

Si a això li afegim que, a més, aquesta proposta pretén que els delegats sindicals no siguin portaveus de l'organització sindical dins del comitè, des de la secció sindical de la UGT de Catalunya al Corte Inglés de Plaça Catalunya creiem que podem afirmar que aquests departaments sindicals estan en contra de la presència de les organitzacions sindicals en el centre de treball.

Tan bon punt la nostra secció sindical rebi l'acta de la reunió, que encara ara està esperant, la UGT de Catalunya no tindrà cap més opció que la de defensar la democràcia i la llibertat sindical dins d'El Corte Inglés.