Comunicació UGT

08 Mar, 2007

5 delegats de la UGT de Catalunya denuncien el Corte Inglés per incompliment del conveni col·lectiu i persecució sindical

Notes de premsa — Enviat per premsaugt @ 10:35

5 delegats de la UGT de Catalunya han denunciat a El Corte Inglés per incompliment del Conveni Col·lectiu de Grans Superfícies i per persecució sindical.

Els companys, treballadors de diferents centres de la mateixa companyia, denuncien que l'empresa incompleix en concret l'article 33 del conveni col·lectiu d'aplicació, que indica que durant els dies de preparació de rebaixes i inventari, l'empresa pot modificar o perllongar la seva jornada. En total, es tracta de 4 dies a l'any, dos per a rebaixes i dos més per a inventari. Els delegats, tots ells amb una jornada laboral que va de les 9 hores del matí a les 16 hores de la tarda, denuncien que la direcció de l'empresa els ha obligats a realitzar aquestes hores d'inventari o rebaixes a partir de les 22 hores de la nit, però sense canviar el seu torn a la tarda. És a dir, han treballat de 9 a 16 hores i han hagut de tornar a les 22 hores, un cop finalitzada la seva jornada habitual. Això vulnera, a més, el descans entre jornades, que el conveni col·lectiu estipula en 12 hores. A més, l'empresa s'ha negat a fer constar aquesta ordre per escrit.

En les denúncies presentades es fa constar que són ordres "abusives, contràries als drets dels treballadors i que quebranten la bona fe contractual". A més, també es posa de manifest que, en 4 dels 5 casos, els afectats són delegats de la UGT de Catalunya que han estat escollits recentment com a tals, entenent que ha existit persecució sindical cap als representants del sindicat en aquesta companyia.